Hoe dien ik een klacht in?
Komt u er samen met de gemeente niet uit? Dan kunt u ons verzoeken onderzoek te doen naar uw klacht. U kunt uw verzoek indienen per post, mail of via het digitaal klachtenformulier.
Wilt u weten of uw klacht aan het juiste adres is bij de Ombudscommissie? Of wilt u meer informatie over de klachtenprocedure? Dan kunt u contact opnemen met de Ombudscommissie.
Voorwaarden indienen klacht
Voor het in behandeling kunnen nemen van uw verzoek is het belangrijk dat de klacht op ‘schrift’ staat. Dat kan in een brief of in een mail. Verder moet uw verzoek aan de volgende voorwaarden voldoen om door de commissie in behandeling te kunnen worden genomen:
- uw naam en adres;
- een dagtekening;
- omschrijving van de klacht: geef in uw verzoek gemotiveerd aan wat er speelt en waar u ontevreden over bent;
- wanneer u uw klacht kenbaar heeft gemaakt bij de gemeente en wat de reactie van de gemeente hierop was;
- uw handtekening.